برج های خنک کننده از جمله مهمترین تجهیزات موجود در صنایع نفت می باشند. بسیاری از تجهیزات و فرایندها برای کار نیازمند خنک کاری هستند و عمده سیال موجود برای این کار در صنعت، آب است. وظیفه خنک کردن آب به عهده برج خنک کننده است.

یکی از عمده ترین مشکلات موجود در نیروگاهها مربوط به برجهای خنک کننده بوده است

پالایشگاه نفت، صنایع شیمیایی و بیشتر صنایع دیگر در سیستم های تهویه مطبوع خود و خنک کردن یک سیال فرایندی در مبدل حرارتی به مقادیر زیادی آب خنک کن احتیاج دارند. در گذشته، خنک کنندگی با استفاده از اب های موجود در دریاچه ها، رودخانه ها و یا سیستم های آب شهری نزدیک، بر اساسی یک روشی ((یک بار گذر )) انجام می گرفت. مشکلاتی مهم در این روشی به چشم می خورد، مسدود شدن مبدل حرارتی با جامدات معلق (گل ولای ) و رشد بیولوژیکی در این تجهیزات بود. هزینه های ناشی از خرابی تجهیزات و محدودیتهای فزاینده ی سازمان محیط زیست، موجب شد صنایع به تصفیه آب و استفاده مجدد از آن به کمک برج های خنک کن روی بیاورند. این امر موجب شد که نیاز صنایع به آب تازه کاهش چشمگیری داشته باشد و مقدار گنداب تشکیل شده ی آنها نیز کاهش یابد.

 انتخاب بازدارنده مناسب 
یک برنامه کنترل شیمیایی صحیح برای آبهای خن کن صنایع، شامل استفاده از مواد ضد رسوب، ضد خوردگی و مواد میکروب کشی مناسب می باشد

 تنها، توجه به ارزان بودن یک ماده شیمیایی و انتخاب آن،
نه تنها اقتصادی نیست بلکه ممکن است موجب ضررهای به مراتب بیشتری شود.

محصولات ویژه‌ی برج‌های خنک‌کننده

ضدرسوب (انتی‌اسکالانت)
گریدها:

BCT100c
BCT120c

زیست‌کش (بایوساید)
گریدها:

BCT700
BCT720

رسوب‌زدا (دی‌اسکلر)
گریدها:

BCT404
BCT414
BCT424